onsdag, maj 05, 2010

Hmmmm, vad tiden går och inget skrivet blir det....

Hej, hej!!!

Jaha då var man inne en sväng här igen, får se hur lång tid det tar till nästa gång :)
Tänker inte dra någon uppdatering av vad som hänt sen sist för då får jag hålla på flera timmar........
Men det som händer hos oss just nu är att vi håller på med lite av varje! Jimmy har gjort klart lilla "tvhörnan" uppe i det sk trapprummet så där är mysigt att ligga och kolla tv ibland! Agnes har haft det som sin Pippi tv, hon har haft en period då det inte har varit annat än "titta Pippi" och till slut tröttnar man ju som vuxen på att kolla om och om igen på detta även om vi köpt flera nya filmer.. Dom blir snabbt tjatiga men visst är dom bra, iaf för barn!! Nästa projekt blev till att börja med stora rummet uppe som ju ska delas och ena halvan ska bli Agis rum. Det är reglat och all el är nästan dragen i väggarna (tror jag iaf, har inte så bra koll) och han har även sågat upp ett hål in till kattvinden där hon ska ha sin säng och lite annat! Sen har ju jag kommit på att jag vill ha hästar :D Så då är det tur att man har världens bästa grannar och världens bästa sambo!! Jag får stängsla in hela grannens mark och använda den och när jag skulle köpa stolpar och eltråd behövde jag inte det för det hade dom ändå liggande hos sig så det fick jag oxå använda!!!! Jimmy har hjälpt mig att sätta stolpar och nu ska bara tråden dit sen ska vi ta hem 2 fina pållar, hoppas det kan bli nu till helgen eller början av nästa vecka redan!!!
Nästa sak vi ska börja på är ju måla brädor och Jimmy ska regla fasaden sen under semestern ska vi "träa" hela huset och framåt aug får vi nog våra nya fönster :D Jippppiiii, kommer bli SÅ fint!!! Nu på måndag åker Jimmy tilll Stockholm och jobbar i 1 månad så då kommer det väl stå lite stilla på byggfronten hemma, om inte jag ska överraska honom och snickra lite! Tror dock inte han kommer tycka det är någon jättebra idé och han skulle nog inte bli så glad heller......

När det gäller Agnes så har hon ju hunnit bli hela 2 år och 3 månader på lördag :) Hon är en underbar liten tjej men ack så mkt vilja och humör :) Pratar hela tiden och mkt vaffödå är det men många skratta och även ett och annat huvudbry ger hon oss!!

Slut för nu så får vi se när jag skriver nästa gång! Kram till er alla!!

1 kommentar:

emmalill sa...

Det var inte en dag för tidigt med ett nytt inlägg;)
Tur att man kan komma o kolla någon gång ibland även om det just nu känns way to sällan :)

kram på er