söndag, april 05, 2009

ÄNTLIGEN....

är vi inflyttade i vårt underbara hus! :D Det är så härligt att äntligen vara på plats men det känns samtidigt så overkligt.... Tänk att vi nu sitter här i VÅRT hus som för lite mer än 3 månader sedan såg rent ut sagt för jävligt ut!! Man kunde ju bara ha en bild i huvudet på hur man tänkte sig att det skulle se ut när det blev klart och nu när man är här med det färdiga resultatet kan jag bara säga att det blev verkligen minst lika bra som tanken eller rättare sagt det blev bättre!!!
Vi har nu bott här i lite mer än 1 vecka och vi trivs verkligen kanon, så mysigt att gå här och fixa och dona och veta att man gör det till sig själv :)

Självaste flytten gick bra tycker jag, vi hade hjälp av min syster och hennes man, Jimmys pappa och farbror. Vi hade en stor lastbil så vi fick in allt på ett släp och det va ju skönt att slippa fara fram och tillbaka! När vi väl va inne med allt så kom mamma och Asse och hjälpte mig att packa upp i köket och det va ju tur det för annars hade jag nog fortfarande stått här och undrat vart jag ska ställa de olika sakerna och hur jag ska strukturera upp det hela :S är ju inte så bra på det där själv :) TACK så jättemycket för alla hjälp med flytten och tack Fam F för att ni hade en febrig och gnällig Agi hela dagen så vi kunde köra på för fullt utan att behöva tänka på att ha koll på henne oxå!!
Alla kartonger och säckar är inne!
Bara till att hugga tag i nåt och börja!!!
Vi flyttade på fredagen och resten av helgen gick åt till att fixa iordning och handla sånt som behövdes, jag köpte bl.a. hatthylla och skohylla på Indiska och det blev kanon!
Hatthyllan på plats och även extra krokar
som är köpta på Ikea...
Skohyllan blev oxå perfekt.....
En liten bänk i hallen med plats för vantar och
mössor mm under locket :D
Nu har vi ju som sagt bott här i lite mer än 1 vecka och nu är det bara 1 enda kartong kvar här nere och den består av kablar så det e inte så farligt, skönt att få bort alla kartonger som bara tar en massa plats... I tisdags var jag och K.S på Ikea och gjorde av med lite pengar (det e ju så mycket man kommer på att man VERKLIGEN BEHÖVER nu när man har flyttat). Det blev bl.a. nytt porslin, några lampor, en matta till tv-rummet, lite saker till köket, lite till toaletten mm. Som sagt det börjar likna ett hem här nu men jag längtar redan till vi är färdiga så långt med övervåningen så vi kan flytta upp sovrummen och Agis alla saker!! Jimmy och Mike ska börja där uppe redan på torsdag :D KUL!!

Här kommer bilder på resten av huset!
"Tvättdelen"
Agnes gillar att hjälpa till med tvätten :)
Söta krokar till handdukarna!
Duschen med lasbetongen på plats, blev SÅ fint!!!
Det mysiga och sköna badkaret.
Matplatsen med nytt bord från Bror Persson
och lampa från Ikea.
Lite bänkyta med utsikt mot baksidan...
Nästan hela köket....
Lite av tv-rummet. Garderober från Ikea som
sedan ska stå uppe i sovrummet.. Beställt nytt
tyg till soffan så om 6-8 v får vi en ny soffa som
då är svart!
Från tv-rummet in till vårt tillfälliga sovrum och
här i "finhallen" har nu Agi sitt (stora) rum!

Vårt sovrum just nu men i framtiden gäst/data-
rum...
Fick en underbart fin inflyttningspresent av
min bästa vän E.F, hon e så duktig och detta
är SÅ likt....
visst ser man att det är vi!!!!!!!!!!!
Tack snälla för denna fina tavlan den kommer
hänga framme för ALLTID!!!!!
Raderna om Agnes!
Som jag skrev så var ju Agnes febrig i fredags när vi flyttade och det höll i sig ända till måndagen, hon låg mellan 39,5-39.9 hela helgen men på måndagen var tempen nere på 38,4 så det va ju skönt att slippa ännu ett besök hos läkaren för det e ju verkligen inget Agi gillar :( Men man kan ju inte tro att de små liven ska va friska för länge.... nu är hon lite gulgeggig i ögonen så det e väl ögoninflammation på G kan jag tänka mig... Jag ska till Landskrona och jobba månd-tisd så Jimmy får nog va hemma för vård av Agi iaf i morgon.
I fredags var jag och A på sista babysimmet, det va roligt och hon är SÅ duktig och tycker verkligen det är super kul!!
Agnes provar klänning, mössa, raggsockor och
gummistövlar som jag köpte när jag var i Kalmar
och jobbade :D
Gummistövlarna blev favorit, Agnes älskar skor
och det kommer nog inte bli billigt när hon är
tonåring :S
Nä nu e det dags att lägga sig i det härliga badkaret en stund :D
Ha det så bra nu allihopa och snälla skriv en lite kommentar för det är så kul att få!!!!
KRAM.

4 kommentarer:

Sofie sa...

Gud vilket fint hem ni har.. Och vilken underbart söt dotter! =)
Kändes så coolt att se alla era saker på plats.
Ser verkligen fram emot att komma och hälsa på.
Stora kramar från oss!
Lilla-Fi & Toffe

Lisa & Marcus sa...

Shit vad fint ni har fått det!!! Ser verkligen fram emot att få hälsa på och se det hela i verkligheten;-)Kommer förbi en sväng nästa helg...Kram på er!

Emma sa...

Ja vilket vackert hem ni har, jätte mysigt. Kanske kan komma på fika någon dag redan i veckan.

Vad glad jag blir att du gillade tavlan, känslig som man är böjade jag ju lipa när jag läste att du tyckte så mycket om den. (Och att den kommer hänga upp för ALLTID;)!!) Kände Jimmy igen er?

Hon är ju för söt Agnes, vilket charmtroll, i gummistövlar:D


KRAAAAAAAAM på er

Anonym sa...

Ja han kände verkligen igen oss och särskillt sig själv! Alla som varit här och sett den tycker han är otroligt lik sig och givetvis att jag e lik oxå men han e ju klockren :D
Fika hade varit nice, jag ska jobba månd och tisd denna v så kommer hem tisd kväll men kanske onsd el torsd??
Och du ALLA tavlor jag/vi fått som du gjort kommer hänga uppe för ALLTID, kanske inte på samma plats men någonstans i hemmet kommer dom hänga :)
Kraaaaaam och hälsa familjen du med!