lördag, april 11, 2009

Glad Påsk!!!

Ja nu är vi mitt uppe i påskhelgen med underbart väder och allt!! :D Man blir ju så glad när det är så härligt ute, allt blir så mkt lättare tycker jag... Vi hade mycket vi skulle fixa här ute i huset under helgen men så här långt har vi inte gjort ett skit rent ut sagt :D det blir ju inte alltid som man tänkt sig... Jimmy skulle lista färdigt båda hallarna, rensa upp i källaren så vi kan lägga in något slags golv och sedan inreda den nuvarande matkällaren till förråd med lite hyllor och annat, sen va det ju meningen att dom skulle börja på övervåningen.. Jag hade tänkt rensa upp lite i trädgården och sen var tanken att jag skulle börja riva lite på trappstegen upp till övervåningen men det finns ju tid ännu :D Jimmy är just nu nere i källaren och hans blick är svart när han kommer upp och svär mellan varven, det e något som han inte lyckas starta om och fixa till där nere så sedan några timmar tillbaka har vi inget varmvatten.... :S Hoppas det ordnar sig, tråkigt när något krånglar så man inte kan komma vidare med annat man måste få gjort!
Vi trivs vi verkligen jättebra här ute på landet, som sagt det e ju så härligt väder så man kan ju inte annat än att trivas! Agnes verkar tycka det är mysigt att kunna vara ute i trädgården och plocka stenar och rycka upp blommor ur landen :)
Agnes ute på upptäktsfärd i trädgården!
I torsdags tog jag en lång promenad ner till Gemla och hem igen, gick en sväng i samhället oxå så det blev närmre 9 km. När jag kom hem hade vi besök av grannarna som bor 2 hus bort, dom är i vår ålder och har 2 pojkar den yngre är bara några månader yngre än Agnes. Dom är verkligen jättetrevliga och det är roligt att det bor några yngre här ute och särskillt med barn i samma ålder. I går (fredag) hade vi lite kalas för mig så vi fikade och jag fick massa fina presenter. När gästerna hade åkt så gick vi en promenad på 40 minuter i kvällssolen. Idag har jag varit inne på Aktiv Rehab och äntligen tagit tag i att börja rehab träna mitt knä och när jag kom hem så var Agi och jag ute i trädgården en stund och sen tog vi och cyklade till Öja kyrka och hem igen :D

nu ska jag se om jag kan få Agnes att sova lite så jag kan gå ut och fixa lite i trädgården, ha nu en riktigt härlig och mysig påsk allihopa!!!
Kramar!
Agnes börjar bli långhårig, iaf bak i nacken! Premiär för toffsar blev det
i helgen iaf :D

I torsdags kom det två påskakärringar på besök.....

.....och en påskagubbe!

Agnes var oxå en liten påskakärring, iaf en liten stund.. Hon ville inte

ha något på huvudet och hon tyckte sminket kliade..... :S

1 kommentar:

emmalill sa...

Världens sötaste påsk kärring. Åhhhhh så gulligt med toffsar på den lilla änglen.

Så mysigt det låter, ni har njutit av helgen förståt jag (förutom det där mad vattnet då:P)

Oj vilka promenixer du tagit, du är så duktig.

Kram Vännen