tisdag, april 28, 2009

God morgon!!!

Sitter just nu i Ystad och väntar på att Asse ska ta sig upp ur sängen så vi kan ta en promenad innan frukost! Är här och jobbar eller inte här i Ystad men vi sover här, idag ska vi jobba i Ängelholm och igår va vi i Åstorp.
Hemma på landet har vi det bra och särskillt nu när det har varit så underbart väder i ett par veckor, bara till att hoppas det håller i sig!! Förra gången jag skrev så skulle vi ju rensa trädgården och det blev gjort, det e så skönt nu när nästan all skit är borta och det slipper se ut som ett bombnedslag runt hela huset :D Jag och Mamma rensade lite i landen och Asse högg ner två barrträd/buskar som va fula. Vi köpte trädgårdsmöbler så nu kan vi sitta ute och fika och då oxå sitta SKÖNT, det e ju så härligt att kunna sitta ute (förutom alla hemska getingar). Förra fredagen var Asse ute och hjälpte mig lite till så vi rensade ogräs så långt vi hann så nu e det bara resten kvar :S Helgen som varit nu började Jimmy och Mikeövervåningen :) Tjoho nu börjar det närma sig så vi slipper ha sängen i ett rum som ger typ 5 cm springa på varje sida om den vilket innebär att det e jävligt svårt att bädda och alla ni som känner mig vet att jag vill ha lakanet helt slätt och fint när jag lägger mig vilket inte e så lätt just nu och särskilt inte med en mullvad(jimmy) bredvid mig om nätterna som kör ihop lakanet så jag vet inte vad!!!!! Men, men det e ju bara en kort tid kvar innan vi kan flytta upp och sova i vårt riktiga sovrum! :D

nu tror jag minsann att vi ska ta oss en promenad ner till sandskogen och havet, härligt!



Hittade massor av fina bilder på lilla Agnes nu i Asses dator!
Tandborstning som faktiskt är en favvo syssla just nu!



Sötaste ungen i stan :D

4 kommentarer:

emmalill sa...

japp utan tvekan den sötaste ungen i stan:) kram

Anonym sa...

ååå vilken lite sötis!!!! bedårande! kram karin s

Jenny sa...

Hejsan
har följt din blogg ett tag nu å måste säga att ni har fått det så otroligt fint i huset :)

Hoppas att nikommer att trivas riktigt ordentligt här i Öpestorp.

Log lite för mig själv när jag läste om "bäddningsproblemen"
Exakt samma situation här, jag vill ha STRÄCKTA lakan när jag går och lägger mig (annars kan man ju få liggsår ;) och min gubbe (heter Jimmy han med) snurrar runt med lakanet som en fläkt.
Vad är det för fel på dessa karlar =o)

Hälsningar
/Grannarna i Ängagård, Jenny & Jimmy

Hagalund sa...

Hej Jenny!

Vad kul att du läser bloggen :D Vart born ni?? Längre bort mot Öja eller??
Ja du jag vet inte vad det e för fel på dem ;D Tror jag ska köpa såna lakan med resår som man lixom trär på bäddmadrassen :)
Ja men då hoppas jag att vi ses snart här i byn när vi e grannar och allt!!
Ha det gott så länge :D