lördag, mars 14, 2009

Det går framåt.....

..............i köket!!!
Mike har varit med och hjälpt Jimmy hela veckan och i onsdags var Johan M ute och hjälpte till att tapetsera köket och lite annat fix :D Blev jättefint med den tapetern!!
Tapet vid matdelen... Går i vitt och silver typ!
Igår och idag har även svärfar varit där! Det är nu kaklat i köket och idag fogar Janne medan J och M gipsar färdigt hallen och upp i trappen. Idag kom svärmor in till stan och var här hos Agi så jag fick åka till huset några timmar och städa av toaletten för den är i stort sett färdig nu :) Det som är kvar där inne är att fogarna på golvet ska fyllas i, det ska sillikonas i taket, badkaret ska in och på torsdag kommer vvs:aren och kopplar det sista vattnet! Ja sen ska vi ju ha en duschvägg i glaskuber oxå men den kan vi ju göra när vi väl flyttat in men nu är det iaf städat och färdigt för inflyttning!!!
Kakling pågår av svärfar.... Färgen är grå/svart och kallas granit tror jag.

Färdig kaklat, nu e det bara fogning kvar och det har jag ingen bild på
ännu!
Fixar till bänkskivan som ska in på toaletten....




så ska den på plats och för det skulle gå behövdes
det några öl!!



Mmmm, blev bra och inte ens snett trotts ölen!

Spegelskåp med inbyggt lysrör och spottar under skåpet så man ser
alla tandkrämsrester ordentligt! :D.


Toan sitter nu fast där den ska...
Dusch och badkarsdelen....
Duschen i närbild :D

Spottarna i taket, totalt 13 stycken!

Golvet i närbild vid dusch och baddelen... Ska som jag skrev fogas igen.



I går var vi och köpte tvättmaskin och torktumlare så det ska vi hämta i mitten av nästa vecka... Köket är oxå i stort sett klart det är bara fläkten som sak upp och sen är det nog dags att städa där oxå :D Första gången jag tycker det är KUL att städa tror jag!!

Förutom storstädning i badrummet har jag även tvättat elementen med målartvätt så dom kan sprutmålas i veckan.


Ja nu tror jag inte det finns så mkt mer att skriva om huset idag men nu händer det ju lite för ögat nästan varje dag så jag hoppas jag kommer skriva lite oftare ;) Men visst jag har ju lite annat att stå i om dagarna... har ju en lägenheten att flyttpacka och det är inte ens 2 v kvar till flytten!!!!!!! Fattar inte att om 2 veckor är vi i VÅRT hus och lagar mat på vår fina gasspis :D :D :D



Lilla Agis tur att uppdateras nu då......

Igår var vi på babysim och hon var så duktig lilla gumman, det är typ 5 veckor sedan vi var där nu för hon gick ju på antibiotika ett par av gångerna sen var det inställd v 8 och sen har hon ju varit sjuk igen.... Men som sagt hon va så duktig, häftigt att se hur lätt dom har för att vara under vatten trots långa uppehåll!! Agnes har från början älskat att bada och det har aldrig varit några problem med dyken eller annat. Igår lärde hon sig att sitta på kanten av bassängen och sen luta sig framåt för att själv dyka i, utan att jag håller i händerna och inga puffar på armarna :D
Glad badtjej....
Gillar inte riktigt när hon är påväg att falla bakåt :D
Här ser man att det är några risgryn på G upp!!


Nehe nu ska jag se sista tiden av melodifestivalen och se vem som går och vinner! Jag hejar nog inte på någon men jag ÄLSKAR Caroline af ugglas låt men vet inte om det är rätt låt att skicka på detta.... Kanske EMD kan ha chans??


Ha det så bra allihopa och sov så gott, Kram!!!



Inga kommentarer: