söndag, mars 01, 2009

Ett kök börjar ta form!!!! :D

Ja nu börjar det verkligen se ut som ett blivande kök där ute :) I veckan som gått har väggarna i köket målats klart så det har inte varit riktigt lika långa kvällar, iaf inte nu på vardagarna och det är ju skönt! I Fredags var Jimmy bara ute en kort sväng och förberedde inför lördagen då Kakel P skulle komma och flytspackla hallen så den kan bli klar snart oxå! När han kom hem så hade han hämtat mat på Hot Wok enligt min önskan då jag ju genomgick en oerhört stor och smärtsam operation i fredags fm ;) det va verkligen ingen stor op men dock lite synd om mig ju.... Jag har opererat minisken och det är skönt för då kanske man kan ha ett knä som inte låser sig hela tiden! Lördagen började ganska tidigt med en väldigt morgonpigg tjej som tyckte 06,30 var lagom att stiga upp och börja röja en lördag :S Vid 09 tiden åkte Jimmy och hämtade den trogne Mike och sen bar det av mot Öpestorp... Denna helgen har dom helt fokuserat på att skruva ihop och montera upp köket från IKEA! Det kommer bli SÅ bra!!!!!! Dom höll på hela dagen och inte förrän kl 21 körde J hem M och sen körde han tillbaks och fortsatte montera tillsammans med sin pappa som hade anslutit under dagen och sen gav dom sig inte förrän kl 24 typ! Vi var ju bjudna till kusin Lisa på 25-års fest kl 18 men tyvärr fick jag och Agnes åka utan våran man, det är ju tyvärr så just nu att huset får ju gå före allt iaf till vi har en inflyttningsbar undervåning och det MÅSTE vi ha inom 1 MÅNAD!!! Men, men det var en mkt trevlig fest och väldigt god mat mest synd om Jimmy som missade det roliga.... I dag (söndag) har som varit ute några timmar och försökt göra allt klart med inredningen i skåp mm men jag tror inte dom hann färdigt helt och hållet, det är ju en del som ska skruvas fast som handtagen och barnspärrarna på alla skåp och lådor :D Sånt kul som dom säkert ser fram emot!!
När väl inredningen är på plats så ska det tapetseras borta där matbordet ska stå och efter det är planen att bli helt klara med badrummet, sen KANSKE jag kan få börja städa lite!!

Bara en liten del av alla kartonger mm från Ikea!
Då sätter vi fart!

Mmmmm.. en bit på väg iaf :D

Börjar ju likna nåt....
Sammarbete...


Inspektion av min käre svärfar :)
Vitrinen är på plats!!
Och ugnen men givetvis när det är IKEA så
kan ju inte allt bara gå bra så micron var
var ju sönder så den får vi åka och byta.....

Här kommer diskmaskinen stå och till höger
om den blir det diskho och till höger om den
spis!
Hmm, hur va det nu??? Ju fler kockar.... Nä ni
är SÅ duktiga alla 3 men det är ju tur det finns
instruktionsbok eller vad säger ni?? ;D




Idag skulle vi ha varit hos lilla mamma på middag kl 14 för hon fyller år idag men hon fick en så elak present av någon så hon ligger i magsjuka och alla ni som känner mig vet ju att jag INTE går närmre henne än jag behöver just nu :) Men vill iaf säga massor av grattis till världens bästa mamma och hoppas du mår bättre snart och via bloggen skickar jag tusen pussar och kramar från oss alla 3!!!!

Ja imorgon är det måndag igen och då ska jag åka med Agi till dagis en sväng men tror inte jag ska lämna henne själv med tanke på att det är 1,1/2 v sen hon var där så vi hälsar nog bara på en stund och på onsdag blir det lämning som vanligt igen för då bär det av till Skåne med lite jobb för min del! Agnes verkar iaf piggare nu så jag hoppas verkligen öronen är bra nu, sista penc i morgon ju!

Det va nog allt för denna gången.... God natt och sov gott!!
KRAM..
Och om ni vill somna med ett smile på läpparna kan ni ju kolla in den här godingen.........















2 kommentarer:

liv sa...

Sååå fint det blir och vilka duktiga knegare där ute, det är ju helt otroligt vad de jobbar på. Det kommer att bli så snyggt och tänk snart bor ni där på riktigt. KUUUL. Då kanske även jag kan få dra nåt strå till stacken nu när ryggen börjar repa sig.
Tack för Grattishälsningen, nu e de månd morgon och natten har varit ganska lugn så jag hoppas den otäcka bacillen har övergivit mig. Vilka fina bilder, lika söt i mormors glasögon som med badbyxor på huvudet. Kram på er.

Anonym sa...

Hej på er.
Så söt hon är den lilla med galsögon, hihi. Ser att det händer massa i huset nu och min man sköter sig hoppas jag. :)
Kram från Eva