torsdag, mars 26, 2009

Sista dagen och natten i lägenheten!!!

Japp så är det :D Idag (torsdag är sista dagen och inatt sover vi sista natten) Klockan 08.00 börjar flytten i morgon :D :D :D SÅ GÖTT!!!!!! Nu börjar det verkligen bli helt klart ute i huset, lilla hallen ("finhallen") har nu fått gips på väggarna och klinker är lagt på golvet så nu är det till att måla väggarna och sedan sätta lister! Övriga huset är klart förutom några små ställen där lister ska upp! Har ju inga nya bilder som visar detta men jag lovar att lägga in det så fort jag kan och förhoppningsvis nu i helgen om jag hinner...
I går var både Mike och Matte ute och hjälpte Jimmy och det var verkligen bra för det va ju en del att göra! Dom fick målat i tvrummet en sista gång och även det sista i köket, dom tapetserade resten av hörnet på fondväggen i tvrummet, listade lite och säkert mycket mer! Agnes var på dagis igår mellan 09-12 så då kom min snälla syster hit och hjälpte mig att packa (tack det behövdes verkligen) Jag är så jäkla dålig på att ta tag i det själv, när jag går här hemma så börjar jag lite i ett rum och sen kanske jag måste gå och hämta något i ett annat rum och då blir jag kvar där och börjar med något annat.... Det blir inte alls effektivt men det är tur att jag har en syster som är strukturerad och som tar tag i mig och det jag borde gjort för flera dagar sedan ;)
Idag ska jag åka och köpa dammsugare och en massa annat smått som vi måste ha hemma (maskindiskmedel!!) Nu för första gången i mitt liv ska jag ha DISKMASKIN i mitt kök!!! Jag hatar att diska men nu slipper jag!!!!!!! Sen är det till att fortsätta packa som står på dagordningen, nu är det inte så mkt kvar faktiskt, ska slänga ner alla våra kläder i kartonger eller säckar, packa ner allt inne på toan, hallbyrån och lite lakan och handdukar sen e det nog klart! Ja förutom alla Agnes leksaker som ligger utspridda över hela lägenheten men det är väl bara till att ta i en säck och sen hälla ut det direkt på golvet i huset :)
Klockan 11.30 ska Agnes till BVC för att få sin 1 års vacc som hon ju inte kunnat få ännu för varje gång vi haft tid har hon varit sjuk, men nu hoppas jag vi lyckas idag!! Framåt em kommer Farfar och hämtar Agnes så hon får följa med hem till Farmor och Farfar och då ska jag ut till huset så vi kan STÄDA för nu måste allt bli färdig städat ikväll!! Men vi är ju 2 så det går nog bra, det är ju ingen ingrodd smuts iaf!

nu måste jag ta tag i allt som ska göras, ha det bra!

Kram och till ALLA som hjälpt oss under dessa 3 månaderna STORT TACK OCH MASSOR AV KRAMAR, vi är SÅ tacksamma och glada för all hjälp!!!!!

Inga kommentarer: