tisdag, februari 03, 2009

ÄNTLIGEN!!!!!

Nu har det äntligen hänt lite mer!!! P har kaklat färdigt nästan alla väggar i badrummet och det blir SÅ bra!! Jag ångrar verkligen inte att vi valde vitt kakel med brun mosaik på väggarna och brunt till golvet, var ju inne på svart och vitt ett tag men det kändes aldrig helt 100 så jag är glad att vi stod fast vid vårt första tänk.... P är verkligen jätte duktig och jag tycker det rullar på riktigt bra, på 2 dagar har han hunnit långt ju! Det är så härligt att se det nu när det börjar likna ett riktigt badrum (bilderna jag lägger in är dock inte så bra för det är så dåligt ljus där inne så det är svårt att se den bruna färgen riktigt)
I går var vi och beställde toastol och alla blandare till badrummet, skönt att ha det ur världen :) J satte upp lite gips igår och idag har han varit och köpt ännu mer gips och satt upp ännu mer gips...... På lördag har han massor av hjälp i huset så då ska dom sätta upp taket i köket, ska ha vitt trätak!

På tal om något annat än huset så har jag och Agi varit på hennes första inskolningsdag på dagiset i Gemla idag, Ekorren.... Usch lilla gumman ska börja på dagis!!! Men hon verkade tycka det var ok, det var hon och 3 andra små flickor där och i mitten av nästa v ska dom slå ihop hela gruppen så då blir det 4 pojkar oxå! Fröknarna var snälla och trevliga så jag tror nog det ska bli bra. Det är nog värre för mig än för Agnes kan jag tänka mig :S

Blir ett kort inlägg ikväll men dock ett inlägg och faktiskt lite bilder med :D

Kakel P i full gång!


Väggen bort mot tvätten där handfatet
kommer sitta


Där dom 2 hålen är kommer tvättmaskin och
torken vara och framför det bruna ska toan va.


Här kommer badkaret stå och blandaren
kommer sitta i det bruna....

Kort taget från tvättdelen mot badkar och dusch
Duschen vi beställt är från Svedbergs


Blandaren till badkaret kommer från Westerbergs
(tror det var denna, har ju lagt ut fel badkar tidigare)
Blandaren till handfatet är från samma serie
som ovanstående bild!



Inga kommentarer: