måndag, februari 16, 2009

Måndag igen!

Ja fasen vad veckorna går fort och särskilt helgerna!!! Denna helgen har det ju hänt en hel del som jag skrev i lördags :D Tänkte bara uppdatera med lite bilder från övervåningen där det verkligen är stor skillnad!!! Alla golv nere är nu färdig slipade och ikväll är J och Mike ute och ska lacka dom, vi har provat med tre olika bets (lite mörkare för det var det vi hade tänkt från början) men alla blev på tok för mörka så vi fick tänka om så nu kommer vi bara lacka golven som dom är så det blir ljusa golv helt enkelt.... Men det blir nog kanon för då kan man ju välja någon mörkare färg på några av väggarna om man vill istället! På tal om väggarna så måste vi bestämma färgtapet till köket innan helgen för på måndag nästa v kommer köket om allt går som beräknat, kul!
Jag har ju oxå varit ute lite i helgen, Agnes var ju hos Mormor och Asse några timmar i söndags så då åkte jag ut själv för J och gänget fick lite sovmorgon, kom ju inte hem förrän kl 03,00 natten innan... Jag kastade ut allt skräp från övervåningen och satte igång en liten brasa, eller jag tänkte göra det men när jag väl släpat bort allt så hade jag ju ingen tändare men som tur var så kom Svärfar bara en liten stund efter jag insåg detta!
Jodå jag eldar för fullt men jag e ju kvinna så jag
kan både prata i tfn och elda SAMTIDIGT!! ;D
Här var det varmt och gott att stå!
En vinterbild på baksidan av huset där man
ser den fina fasaden med alla "elslangar" :D
OCH allt skräp som någon gång ska köras
till tippen.......


Ja övervåningen var det ju..... Mike har rivit massor och sen hjälptes J och M åt att sätta upp pelare som ska stötta nu när dom rivit lite väggar här och var. Det är så roligt att se hur det blir när det börjar lika det vi planerat, det mesta verkar t.o.m genomförbart! Man går där och försöker se en bild framför sig när sängen är på plats, garderober inköpta, soffan står i lilla allrummet osv....


I det blivande allrummet där vi ska ha en liten
soffa och tv, väggen till vänster in till kattvinden
ska rivas....
..... och här är den borta och dom har satt upp
pelarna som ska hålla taket på plats! Kommer
bli jättemysigt att ha en liten tv hörna här ju!
Vårat sovrum, kattvinden riven och nu ska dom
befintliga pelarna ner och nya längre ut i hörnen
upp!
Så ett tu tre så var det gjort!! Nja kanske inte
riktigt så enkelt men det ser ju så ut här iaf :)
Här kommer våran säng att stå, mysigt med
lite snedtak över huvudgaveln!

Kort taget från soffhörnan in mot blivande toa..

Och här har vi "fikagänget" men vissa ska ju
göra det oxå ;)

VARNING INFÖR NÄSTA BILD VILL JAG
VARNA KÄNSLIGA LÄSARE FÖR VÄLDIGT
OTÄCK BILD!!!!!!!!
Sviterna efter att Jimmy lekte med morakniven!!
Killarna hade det för övrigt väldigt bra med markservicen i helgen men den äran kan jag verkligen inte ta åt mig för det var kära Svärmor som stod för den! Tur för dom eftersom jag inte är en hejjare i köket direkt :) På lördagen var hon ute med hemmagjorda semlor,MMMMMM va gott och hon körde även in till stan och köpte mat till oss alla på Hot Wok oxå mkt gott! På söndagen kom hon ut med hemlagat till dom allihop, potatis, fläskkotletter, sås och sallad! Detta missade jag dock för jag var inne och hämtade Agi men jag hade det inte sämre ska jag säga för när jag kom så stod det pasta och köttfärsås på spisen och väntade :D Mumsigt var det, så då har man sluppit laga mat hela helgen, tack för det alla inblandade!!!
Då var det väl dags för raderna om Agnes :D
Idag var hennes första "riktiga" dag på dagis, jag lämnade henne vid 08,30 och sen åkte jag till Maxi och storhandlade för mig själv, sen bar det av hem där jag åt en lugn och skön frukost i soffan men sen var det slut på slöandet för då började storstädningen :) Så skönt att få städa i lugn och ro utan någon söting som springer och drar i byxbenen och slänger ut allt jag just plockat in :) Blev riktigt mkt gjort så sen när jag hämtat Agnes kl 13,30 var det riktigt kul att komma hem till ett helt rent hem!! Innan hemfärden var vi ute i huset och hämtade vatten till vattenprovet jag skulle lämna in innan kl 16 så nu är det skickat med nån bil till Jönköping så inom 2 veckor ska vi ha svaret och det är bara att hålla tummarna att allt e ok så vi slipper krångla med det mitt i allt annat! När vi kom hem så satt vi och mös i soffan, hon är ju så trött efter dagis men allt går iaf bra och hon verkar verkligen trivas! Det här blev ju inte så mkt om bara Agnes men, men.....
Tack för idag och skriv gärna en lite kommentar, är alltid kul att se vilka som är inne och läser om vårat "kaos" :D
Kram, kram!!

4 kommentarer:

Hagalund sa...

Testar om jag kan lyckas lämna en kommentar....

Hagalund sa...

Yes det gick men jag fattade inte riktigt hur jag gjorde, tror jag bara klickade hej vilt, valde först googel konto men det gick inte men sen när jag klickade två ggr på välj profil så kom det in... Man kanske måste ha en blogg för att kunna lämna här men innan har det funnits ett val som heter anonym men det är borta ur rullgardinen här nere men jag fortsätter fundera över en lösning så får vi se vad som händer!!

Anonym sa...

Nu tror jag att det går att lämna några rader :)

Anonym sa...

När ni ska kommentera så klicka i den som heter Namn/URL och skriv ert namn men behöver inte fylla i webbadress om man vill vara anonym så klicka i på anonym! Sriv sedan in bokstäverna på ordverifieringen :D
Ser fram emot lite kommentarer nu ;)
Kram Sofie