tisdag, februari 24, 2009

Hej hopp!!!

Ja jag vet att de va länge sen jag skrev nu igen men det har faktiskt inte hänt något jätte stort ute i Öpestorp den senaste veckan... Jimmy och Mike har lackat golven typ 3 gånger och det drog ut lite på tiden för i fredags när dom kom hem så hade J:s kropp fått nog, han mådde inte alls bra och hade kännt sig halv kass nästan hela dagen. Oturligt nog hände detta just denna kvällen när vi bjudit hem Mike på lite Tacos, det blev han som fick stå för ätandet och tanken va att J och M skulle kolla hockey men efter första perioden körde jag hem stackars M för J låg och halvsov i soffan redan då och klockan var bara 19,45.... Följden av detta blev att dom aldrig åkte ut till huset på lördagen utan tog en välförtjänad vilodag. I Söndags var dom iaf ute en sväng och det var även jag och Agi och vi fick besök av Emmis och Johan som inte varit där innan så det blev en guidad tur med dom! Under söndagen så slipade dom väggarna och spaklade dom en gång till och givetvis täckte dom in alla ny lackade golven först!
I fredags var vi och valde tapet som vi ska ha vid matbordet, fasen va många olika färger och mönster det finns! Tapeten kommer nog i morgon (onsdag) så då ska jag åka och hämta den och tänkte även kolla in lite andra tapeter till resten av huset så man har lite koll på vad man kan tänka sig.... I måndags kom DHL och levererade köket från IKEA så nu ligger det där ute och väntar på att få komma upp ur kartongerna :D SÅ kul ska det bli när det väl börjar komma upp lite på väggarna! Jimmy är ute och målar väggarna i köket nu så om planen går som tänkt så ska dom försöka börja montera ihop lite redan i morgon så då ska jag ut och ta kort!!!
Ja då va det lilla Agnes oxå!! Förra veckan onsdag och torsdag var hon på dagis och jag va ju i Skåne så det var Jimmy som hämtade på onsdagen och lämnade på torsdagen, det hade gått jättebra trots att det blev rätt långa dagar. Denna v är jag ledig så då skulle hon egentligen varit där måndag och onsdag bara för att det inte ska gå så långt mellan gångerna men i måndags ringde jag på morgonen för att kolla så det inte gick magsjukan (det gjorde nämnligen det lite under veckan innan och eftersom jag ändå är ledig är det ju onödigt att lämna henne och riskera att hon blir smittad när hon lika gärna kan va hemma) Japp det gick magsjuka så vi stannade hemma och mös hela dagen istället, eller nästan iaf! Vi va på VC kl 13,15 för jag ville kolla hennes öron igen, tyckt hon varit gnällig + att hon har börjat hosta igen och näsan rinner och mycket riktigt så hade hon öroninflammation så nu är vi inne på 3:e kuren penc. så nu hoppas jag verkligen det hjälper!!! Detta innebär att hon inte får gå till dagis förrän hon ätit i minst 3 dagar så vi får se hur hon är på torsdag kväll om hon får gå en stund på fredagen kanske...

Nä nu e det god natt som gäller och nu kom Jimmy hem oxå så han hälsar nog god natt han med :D
Innan lacknignen.........

Och efter (detta är i gäst/datarummet)
Köksgolvet lackat och klart och på G att täckas!

Inga kommentarer: