söndag, januari 04, 2009

Börjar likna ett nytt rum!

Idag har det verkligen hänt massor i huset, dom är så duktiga och vi är verkligen tacksamma för all hjälp som vi fått och det har bara gått 3 dagar!!!
J åkte runt 9 i morse och fick sällskap av en gammal kompis hela dagen och även J:s pappa och farbror kom och hjälpte till hela dagen. Idag eldade dom upp en massa av det som rivits ut innan, dom rev ut handfatet i det gamla gamla badrummet och slet ut golvet där, rivit upp golvet och rev hela innertaket (eller va det nu heter) i nya badrummet, dom har reglat upp för väggen in till gäst/datarummet, rivit golvet i den befintliga toaletten, gjort en dörr från nya hallen in till nya toaletten. Gud vad dom sliter men lite kaffe, nån bulle och varsin pizza har dom iaf fått i sig :)
Jag och Agi åkte ut på fm och hon somnade i bilen så jag kunde iaf hjälpa till en stund med att slänga lite saker på elden... :S Sedan kom min farbror med familj och kollade läget så då gav jag dem en guidad tur genom huset och vi drack lite kaffe. När Agi vaknade fick hon premiär åka på sin nya pulka som jag köpte när det var snö för några veckor sedan men dagen efter hade snön försvunnit men nu ligger det ju lite så vi fick ju passa på.
Det är så roligt när det händer så mycket förändringar på en och samma dag så nu längtar jag verkligen tills i morgon så jag får se vad dom gjort, har bara sett det sista dom gjorde på kort ju!
I morgon ska vi till banken och fixa det sista, betala resten av huset och få alla nycklarna sedan är vi verkligen HUSÄGARE :D

Sov gott för nu är det dax för sängen snart!! Kram S

Kommer lägga ut lite bilder så fort jag fått in dom i datorn och fattar hur man får dom i rätt storlek på denna sidan... :D

1 kommentar:

Emma sa...

fasen vad ni jobbar på Mistrer Jimbo är super duktig (du med )fan jag kommer ju inte hinna se huset som det var. Men men hoppas du tagit många kort:)
RING mig imorgon då så jag får se nåot innan ni är klara.

Kram Emma