fredag, januari 09, 2009

Nu var det några dagar sedan....

Ja som sagt nu var det några dagar sedan jag skrev men det är för att jag varit i Skövde på en utbildning. Åkte 07,15 i onsdags och kom hem kl 16,40 typ i torsdags och då var det bara in, byta om, ut till huset och kolla läget och sen hem till fam. F som var så snälla och hade hand om lilla Agi hela torsdagen så J kunde vara i huset!! Guld värt verkligen , TACK snälla!!! Så typiskt att denna utbildning var precis denna veckan när J hade tagit ledigt för att vara i huset så mkt som möjligt men tack vare alla snälla människor omkring oss så löste det sig kanon, i onsdags hade Agi sin Farfar hos sig hela dagen och på em kom även Farmor och hjälpte till så då missade vi ingen tid där heller :)
Under dagarna jag varit borta så har det hänt en hel del men inget sånt som man ser direkt, det är ju stora förändringar men det ser ju inte så ut kanske... I onsdags så var J och hämtade bilen han köpt, en gammal Volvo som han ska ha nu när vi kör saker fram och tillbaka + att den har dragkrok och det har ju inte vår andra men det behövs ju verkligen nu!! Sen under onsdagen och torsdagen har J haft hjälp av ytterligare en kompis MS, dom har röjt, förberett det sista innan elektrikern skulle komma, hjälpt VVS:aren när han var där och skulle fixa avloppen, blev lite extra jobb där eftersom en del av grunden är torpargrund som består av massor av lagom stora stenar:) Dom var tvugna att flytta runt dessa "små" stenar för att kunna få plats med rören och för att få rätt fall eller vinkel eller va man nu säger.... Dom började även sätta upp gipset i taket men det J hade köpt blev inte bra så efter typ 10 plattor fick dom ta ner det igen så idag skulle dom in på em och byta mot annat. Vi ska nog ha träpanel i taket i kök/matrum sen blir det nog gipsa i resten av huset. I fm hade dom elektrikern där från 7-16 typ så dom har dragit massor med el men det är långt ifrån färdigt!


Japp rivit har dom gjort och dammigt blir det :)


Flyttar på stenar, gör sig liten och ja då går det mesta...



..... och snyggt blev det ju! Vad duktiga ni är!!!!!





Jag har inte varit ute idag så nu vet jag inte riktigt vad dom mer har hunnit med men i morgon har jag nog fixat barnvakt till Agiem så då ska jag ut och hjälpa till lite tänkte jag!



Ja ni som är sugna på en fika är välkomna ut, lovar att städa undan men ta INTE på er finkläderna.... Sen vet man aldrig om det finns kakor kvar men snabbkaffe har vi alltid!



För övrigt var det lite konstigt för mig att åka iväg och sova på Hotell helt ensam utan verken J eller Agi men det gick rätt bra... Har ju inte sovit själv på säkert 1,5 år :D man vänjer sig snabbt vid att ha någon vid sidan! Men samtidigt är det ju kul att komma iväg lite och jag fick ju i mig en hel cider på onsdags kvällen!! :)
nog för idag, ha det gott!
Kram S
Här ser ni att jag faktiskt drog ett litet strå i tisdags.....

1 kommentar:

Emma sa...

se där ja, bild bevis o allt:) Inte för att jag tvivlat en sekund på att du kämpade härom dagen, MEN efter att allt är klart brukar killarna ta åt sig ALL ära för ALLT jobb då känns det bra med bild bevis. Jag menar vem la mest timmar på vårt hus av oss. Men fråga man så gjorde han allt själv:P

KRam o bra kämpat