måndag, januari 05, 2009

Innan renoveringen....

Oj nu hittade jag det iaf!!! Vilken tur att det inte hade försvunnit, det är ju tur att man är så jäkla haj på det här med teknik och datorer så man lyckades fixa detta :S Kan även kalla det ren och skär tur :D Håll till godo och hoppas ni kan få en ganska bra bild över hur det såg ut innan allt satte fart. Detta är bara nedervåninge, tar uppe när vi börjar renovera där tänkte jag....



Detta fotot skulle inte vara med men fick inte bort det så då får jag väl skriva något om det iaf... Det är vårt köksfönster som har utsikt mot baksidan av huset där det även finns lite uthus, garage, gammal vävstuga mm...





Så här ser huset ut idag men meningen är att vi ska lägga nytt tak (takpanner, nu är det ett fult plåttak) oxå ska vi sätta på trä så ska det bli rött med vita knutar. Trappen på framsidan är det meningen att vi så småning om ska bygga in och förhoppningsvis ska vi även byta fönsterna. Får se lite om och isf hur mycker vi hinner med nu i vår/sommar!




Detta är hallen som vi ska använda som "våran hall". Väggen till vänster är den som gick till den befintliga toaletten.


Så här fina tapeter var det på toaletten och den var ca 1*3 meter......







När jag tar denna bilden står jag i rummet som ligger innanför den befintliga toaletten och det är ju det rummet som ska bli vårt nya badrum med tvättdel.Det lilla rummet med handfatet är den "gamla, gamla" toan och det är där det är tänkt att vi ska ha tvätt och tork.







Så här ser köket ut idag, väldigt litet och VÄLDIGT fult. Men det är väldigt många som sagt att vi måste va rädda om kaklet när det ska bort för det är kult och fint! Min sambo sa idag att det kan nog bli svårt att ta ner det så dom håller sig hela, lite synd för det är väldigt fint skick på det... Tyvärr alla ni som var spekulanter :(

Den lilla dörrkarmen ni ser på nedersta bilden är hallen (vår hall) och till höger om spisen är dörr till rummet som ska bli vårt badrum men den dörren ska ju sättas igen för ingången till badrum blir från hallen.






Bild nr 1 visar från köket in till matrummet
Bild nr 2 från matrummet mot köket och till vänster ligger tvrum
Bild nr 3 står jag med ryggen mot köket







Bild nr 1 är tagen från "fin hallen", alltså den som jag skrev att vi skulle bygga in så småning om
Bild nr 2 är tagen från samma håll men bara lite längre in i rummet
Bild nr 3 är tagen rån mitten av rummet och visar ingången till matrummet







































2 kommentarer:

Emma sa...

kul att se före bilder. Fick lite bättre inblick i hur köket sett ut:) Förstår inte varför ni inte behöll det:P

En planlösning skulle hjälpa andra som inte varit i huset att förstå ännu bättre.

Kram

Sofie sa...

Kul att ni startat en blogg så att man kan följa utvecklingen även på avstånd. =)

Jag ska maila adressen till Jenny och Christian så att även Bangkok-borna kan känna sig lite delaktiga..

Kramar till er alla tre!
//Lilla-Sofie