söndag, januari 11, 2009

Händer det något eller???

Ja det kan man ju fråga sig ibland när man står ute i huset mitt i all bråte! Men visst händer det nåt hela tiden, det är bara det att nu när det är så mycket med elen och vatten/avlopp så syns det ju inte på samma sätt.... Men jag tror dom har kommit en bra bit på väg när det gäller elen nu iaf. I lördags hade vi barnvakt till Agi (hon lekte med sin Faster C och hennes dotter hela dagen) så jag körde direkt ut till huset efter jobbet och samtidigt som jag kom min mamma och hennes sambo och fick även dom en guidadtur. Sedan kom M och M så J fick hur mycket hjälp som helst medan jag gick upp på övervåningen och rev och slet med kofoten :) Det var riktigt jobbigt men kul, skulle egentligen ha målat takpanel men han hade inte köpt den ännu så jag tänkte att det är väl lika bra att börja göra nytta där jag kan för nere kunde jag inte hjälpa till.... Hade nog mest varit i vägen och mina små inlägg som "varför gör ni så"? eller "ska ni inte göra det oxå"? hade nog INTE varit så uppskattade :D Men det var skönt att få gå lös med kofoten, det är verkligen kul att riva (inte bara killar som tycker det tydligen). Nere i tvrummet har dom iaf fått upp gips i taket och även på lite av väggarna, dom har fixat med elen så det inte blir riktigt lika mycket för elektrikern som kommer i morgon. Man får ju försöka skära ner på hans timmar så mycket man kan för dom är ju inte direkt billiga!!! Men, men det blir ju bra och man vet att det är riktigt gjort iaf! Jag lägger inte ut några bilder idag för alla vet ju hur el kablar ser ut och en massa rör som dom ska petas in i sen är ju inget nöje att se på.
Ja nu går jag här och grunnar på vad vi ska ha för badrums inredning...... Det är verkligen skit svårt och vi måste veta innan torsdag för då kommer vvs:aren och ska göra det sista i badrummet med rören....... Jag har alltid sagt att "den dagen jag skaffar hus ska jag ha det så här och så här" MEN kan säga nu att jag vet nästan ingenting längre!!! Man vill ju verkligen att det ska kännas rätt för kök och badrum är ju inget man bara byter så där var tredje år. Är det någon som har några bra förslag så lyssnar jag gärna, tanken är NOG svart och vitt kakel/klinkers i bad och inredningen vill jag gärna ha lite lantlig inte det här kantiga lackiga som finns överallt just nu... Men vem vet jag kanske har ändrat mig ang det i morgon :S Phu att det ska va så här jobbigt bara att få välja vad man vill!!!!

nu blir det sängen för mig, imorgon börjar J jobba igen så nu kommer det verkligen inte hända lika mycket från dag till dag i huset... Kommer bli sena kvällar och fullspäckade helger en tid framöver... Ha en god natt allihopa!
Kram S

1 kommentar:

liv sa...

Var du inne och googlade på badrum som jag sa, testa även att skriva kakel, bad och kakel, kök och välj bilder så kommer det jättemycket ideer, tycker jag i a f. Risken är väl att det blir för mycket intryck så ni blir ännu mer förvirrade.
Kram Mamma