tisdag, januari 06, 2009

Äntligen har även jag dragit ett litet strå till stacken :D

Ja idag kunde jag äntligen vara med i huset och hjälpa till lite!!!! Vi hade även hjälp av J:s kompis Mike, j:s pappa och farbror. Vad skulle vi göra utan alla snälla människor som sliter åt oss??? TACK TACK TACK, vi hade aldrig varit så här långt alla redan utan er!
Idag har vi hunit med hur mycket som helst känns det som men det är lite stressigt för J nu för på torsdag kommer både elektriker och VVS:are och till dess måste han ha allt förberett i badrummet!
J och M var inne sög upp allt spån som låg under golvet i nya badrummet och nya hallen och det blev så rent och fint så en sådan "dammsugare" vill jag nog ha till huset när det är färdigt!! Kanske inte är så smidig men ändå :D
Massor av spån...
Men med den här "dammsugaen" blir det så här...... RENT!!!!!


När dom var färdiga med det så gick dom loss på väggen mellan kök och matrum, rev och härjade.. Tänk att alla av det manliga könet oavsett ålder blir som ett barn i en leksaksaffär när dom får slå sönder, riva och slita!! Det blev verkligen en enorm skillnad p årummet när väggen var borta.. Jag var ute och tog emot skiten som skulle eldas. Efter en stund kom Farbror L och då fick jag hjälp att konka bort allt bråte till elden och hålla koll på den. Det blåste väldigt idag så vi fick avbryta eldningen så det finns en ganska rejäl hög kvar till morgondagen :D Killarna slet som djur där inne med motorsåg, kofot, yxa och jag vet inte vad men bra blev det och snabbt gick det oxå!

Vi fick trevligt besök av min Lovely vän E.F med familj som fick en guidad tur i huset och som även kom med några kloka idéer som jag verkligen sög i mig ;) Får se hur mitt och E.F:s sommarprojekt kommer gå..... Om vi nu kommer till skott??!?

När vi inte kunde elda mer så gick vi in och rev och slet lite vi oxå. Kan säga att det går ju inte lika lätt och smidigt för mig med kofoten som för killarna :( Men man lär så länge man lever! Har säker träningsvärk i morgon oxå. Framåt em kom J:s pappa med pizza så vi fick oss en liten matpaus sen åkte jag hem och hämtade Agi och dom andra röjde vidare.

Om man ska sammanfatta dagen så har badrummet blivit nästan helt redo för elektriker och VVS:aren, dom har reglat färdigt och spånen är ju borta så nu ska det bara borras hål för ledningarna i morgon! Köket är rivet både inredning, tak och väggar så där är det inte heller så mkt kvar att göra innan el och vattenledningar kan fixas :) Dom har även hunnit med att smyga sig på tvrummet och rivit ner alla lister och fönsterbrädor.

Väggen mellan kök och matrum åker ner...

Blev genast lite mer plats :)

4 kommentarer:

Emma sa...

oj vad duktiga ni är. fasen alltså vilket trmpo ni har:) Det kommer att bli så fint. Ert kök kommer bli ett sådant som andra bara drömmer om. Vilken pärla ni hittat. Den fula ankungen kommer bli en vacker svan.

Önskar att mina händer tillät mer så jag kunde hjälpa till. Men barnvakt kan ju alltid vara när du vill vara där o röja.

Kram Emma

Hagalund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej på er! Gud va kul att följa renoveringen! Det kommer ju bli värsta drömhuset! Ska bli kul att se det "live" när vi kommer hem till Sverige, i den takten ni jobbar nu så är väl huset helt klart då;) Och rött med vita knutar på landet, rena rama Astrid Lindgren sagan=)
Jenny

Hagalund sa...

Hej, hej!
Vad kul att ni tagit er hit, ja tanken var ju att ni alla ska kunna hänga med under tiden :) Klart det är färdigt lagon tills ni kommer hem Jenny, när nu det är????
Ha det bra, kram!