tisdag, januari 20, 2009

Nu var det ett tag sedan jag skrev......

och det beror nog mesta dels på att jag inte har varit där ute på länge och den gången jag sist var där hade jag ingen kamera med mig så några nya bilder blir det tyvärr inte idag! nu börjar det likna något i badrummet iaf! Tror tanken är att dom ska isolera golvet idag och till helgen lägga golvvärmen... Idag ska j ut tillsammans med Matte, skönt att han får lite hjälp även på vardagarna det händer ju lite mer då (nu menar jag inte att J inte gör något när han är där själv men att det är ju lättare att fixa saker när man är 2). Hela helgen som var så var j:s pappa Janne i huset och hjälpte till förutom på lördag fm då han satt hemma hos oss med Agi medan jag jobbade och J åkte till huset, TACK för hjälpen kära Svärfar! Dom fixade en hel del under helgen, eldade all skit som blivit bl.a det som faktiskt jag rivit på övervåningen (är ju så stolt att jag faktiskt har kunnat göra något oxå!) och allt som legat några dagar nu när det inte gått att elda! Man kan ju bara elda på helgerna för på vardagarna när dom kommer ut så är det ju redan mörkt... Dom har även reglat klart badrumsgolvet, reglat väggen i köket och jag TROR att dom har gipsat lite oxå men vad vet jag? Jag är ju aldrig där :( Längtar verkligen till vi bor där så jag kan göra saker när Agi sover eller iaf man kan kanske göra nåt litet samtidigt som man har koll på henne! Som det är nu kan jag ju inte ens sätta ner henne på golvet med tanke på all skit hon kan stoppa i munnen och alla spikar och annat vasst hon kan trampa på när hon traskar runt!
Får se hur det blir till helgen om jag kan komma ut och hjälpa till lite...
Igår var vi och bestämde ytterdörr och givetvis var låset med tillbehör beställningsvara eftersom vi måste ha två lås med samma nyckelhål! Vi kollade även lite till på kakel så nu tror jag vi vet vad vi ska ha i badrummet och på hallgolvet :)

slut för idag, nu ska jag prova att sätta Agi i vagnen och gå upp till Samarkand :D Lovar att ta lite bilder snart och lägga ut!
Ha en härlig dag för det ska vi ha i snöslasket....
KRAM!

1 kommentar:

Sofie sa...

Hej Sofie!
Hoppas att allt är bra med er alla tre.
Alltid lika kul att läsa din blogg, så fortsätt att skriva.

Ville bara skicka iväg ett litet tips som vi kom att tänka på idag:
Glöm inte möjligheten att sätta in en central-dammsugare. Det brukar ju vara ganska så nice! =) Och omöjligt att göra i färdigbyggda hus..

Bara ett litet tips.. Ni efterlyste ju lite sånt.

Stora kramar till er alla från oss båda. Och en extra kram till lillan. ;)

//Lilla-Sofie och Stoffe