måndag, januari 26, 2009

En tumme mer eller mindre....

Ja idag tänkte jag försöka mig på att lägga in lite bilder för nu har vi äntligen lagt över alla kort från kameran till datorn! J och mike har varit i huset hela helgen och jobbat på jättebra!! I Lördags var även Svärfar där och fixade en hel del :) Nu är all golvvärme på plats i både badrummet och hallen och dom har även lagt på gipsskivor på golvet i badrummet och idag (måndag) har P som ska kakla åt oss varit där och gjort något för arbete inför kaklandet så nu händer det verkligen grejer :D Det har även kommit upp väggar i hela badrummet så nu känns det hur litet som helst även om det inte har minskat så ofantligt mycket...
Ja så var det det här med en tumme mer eller mindre..... I Söndags åkte vi tillsammans ut till huset för J:s bil var redan där eftersom jag och Agi hämtat honom där på lördags kvällen för att åka till Svärmor och Svärfar! Svärmor fyllde nämligen år i lördags och bjöd på middag och TACK för den underbart goda hemgjorda smörgåstårtan:) Ja så J, jag och Agi åkte hem till Mike och hämtade honom, gick upp en sväng för att kolla in hur fint han fått det i sin lägenhet oxå och det var verkligen kanon! Han har satt in nytt kök bl.a och det är det köket från IKEA (Ståt) som vi oxå tänkte köpa så jag va tvungen att ta mig en titt och se om jag verkligen var 100% säker och det är jag nu!! Sedan bar det iväg och på väg ut somnade Agi så i Gemla hoppade vi av och jag fick ner henne i vagnen utan att hon vaknade så tog vi en promenad vägen som var kvar ut till Öpestorp, det var nästan exakt 5 km och jag var faktiskt riktigt nöjd över resultatet på 43 minuter!! Väl ute i huset så jobbade Mike och J på och sen tog vi en kaffe och några gräddbullar eller ja dom åt varsin men jag som varit så duktig och gått 5 km förstörde det med att pressa i mig 3! :S Sen körde dom på medan jag och A tittade på och kanske kom med nåt bra tips då och då och rätt som det är kommer J ut och säger "gumman vi får nog åka in till akuten" VA?? Vadå vad har han nu gjort???? Jo han skulle fixa nåt med nån eldosa och skulle använda morakniven och slant så då rök en bit av toppen på tummen... Så med blodet rinnande och papper runt tummen på ena handen och biten av tummen i lite papper i andra handen åkte vi in till akuten medan Mike den underbara människan stannade kvar och jobbade vidare. Inne på akuten kom han in direkt men han hade ju lyckats skära av en artär så det slutade ju aldrig blöda så han fick ligga där och hålla ett tryckförband i säkert 45 minuter och sen skulle det bedövas och brännas och till slut läggas om och ni vet ju alla att det går ju aldrig jätte fort på sjukhusen.... Så efter drygt 2,5 timme som ändå var väldigt fort för att vara akuten tycker jag så var vi iväg igen! Jag och Agi åkte hem och åt och J blev hämtad av farbror L så han kunde komma ut och ge Mike lite pizza och få hem honom och bilen :) Det var den helgen det och jag trodde att detta skulle sätta käppar i vår renovering men nej! J och Mike är ute i huset idag igen och har varit där i snart 5 timmar, ska bli kul att kolla hur långt dom kommit nu!



Golvet är isolerat....
....och golvvärmen läggs i.....

från badrummet och ut i halle.....

Väggarna är oxå isolerade.......

......och något mer......
...............och både golv och väggar gipsade:)

Här brukar jag och Agnes sitta mest hela tiden
när vi är i huset och FIKA!!

Vårt blivande kök sett från hallen, just nu är en
byggarbetsplats!



tack för idag och sov så gott, Kram!!

1 kommentar:

Emma sa...

åhhh här går det undan. Kul med lite bilder. Vilken tur att han kan kämpa på ändå trotts tummen.
Det kommer bli så bra, ser redan bra ut, men visst kakel på gipset gör det inte sämre;)

Kram Emma